Talous

Alkoholilain muutos vaikutti Alkon myyntiin – pudotusta tuli

LEHTIKUVA / Aku Häyrynen
LEHTIKUVA / Aku Häyrynen
LEHTIKUVA / Aku Häyrynen

Alkon myynti laski helmikuussa odotetusti edellisvuoteen verrattuna. Ketjun litramyynti laski reilut seitsemän prosenttia viime vuoden helmikuusta.

Myyntiin vaikutti vuodenvaihteessa voimaan astunut alkoholilain muutos, joka nosti ruokakaupoissa myytävien juomien prosenttirajan 4,7:stä 5,5:een.

Se vei Alkolta monopolin niin sanottuun aitoon lonkeroon, ja long drink -juomien myynti laskikin helmikuussa yli 40 prosenttia.

Tuoteryhmistä roseeviinien ja joidenkin viskiryhmien myynti kasvoi vuoden takaisesta.

Seuraa Meitä:
Lisää aiheesta:

Kommentit

Toimituksen valinta


Luetuimmat