Talous
12.3.2018 09:44 ・ Päivitetty: 12.3.2018 09:44
Alkoholilain muutos vaikutti Alkon myyntiin – pudotusta tuli
Alkon myynti laski helmikuussa odotetusti edellisvuoteen verrattuna. Ketjun litramyynti laski reilut seitsemän prosenttia viime vuoden helmikuusta.
Myyntiin vaikutti vuodenvaihteessa voimaan astunut alkoholilain muutos, joka nosti ruokakaupoissa myytävien juomien prosenttirajan 4,7:stä 5,5:een.
Se vei Alkolta monopolin niin sanottuun aitoon lonkeroon, ja long drink -juomien myynti laskikin helmikuussa yli 40 prosenttia.
Tuoteryhmistä roseeviinien ja joidenkin viskiryhmien myynti kasvoi vuoden takaisesta.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.