Palkittu politiikan aikakauslehti
72€/6kk

Brittilehti: Facebookissa on voinut tehdä kohdennettuja mainoksia rokotevastaisuudesta kiinnostuneille

Rokotevastaiset tahot ovat voineet tehdä Facebookissa kohdennettuja mainoksia rokotevastaisuudesta kiinnostuneille, kertoo Guardian.

DEMOKRAATTI/STT

Demokraatti

Lehden mukaan Facebook on muun muassa sallinut kohdennetut mainokset 900 000 ihmiselle, jotka ovat olleet kiinnostuneita “rokotteiden kiistanalaisuudesta”.

Sosiaalisen median jätti salli lisäksi kohdennetut mainokset niille, jotka ovat olleet kiinnostuneita rokotevastaisesta aktivistista Sherri Tenpennystä.

Facebookin mainosalustan avulla mainoksia voi kohdistaa ihmisille muun muassa iän, sukupuolen, asuinpaikan, kiinnostuksen kohteiden ja nettikäytön mukaan.

Kalifornian kongressiedustaja ja edustajainhuoneen tiedustelukomitean johtaja Adam Schiff vaatii kirjelmässään Facebookin johtajaa Mark Zuckerbergia ja Googlen toimitusjohtajaa Sundar Pichaita ottamaan enemmän vastuuta valheellisesta terveysinformaatiosta, joita heidän alustoillaan levitetään.

Jaa tämä artikkeli

Kommentit

Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.

Sähköpostiosoitteesi

Toimituksen valinnat

Toimituksen valinnat

Demokraatti

päätoimittaja: Petri Korhonen
Lähetä juttuvinkki →

Toimitus: PL 338, 00531 Helsinki, puh. 09 701 041

Arbetarbladet

chefredaktör: Topi Lappalainen
Kontakt →

Redaktion: Broholmsgatan 18-20 C, 00531 Helsingfors

Tietosuoja-asetukset

2018 DEMOKRAATTI
TIETOSUOJA- ja REKISTERISELOSTE