Ulkomaat

Facebook myönsi: Emme ehkä ole tunnistaneet kaikkia Venäjään kytköksissä olevia mainoksia

Lehtikuva
Lehtikuva
Lehtikuva

Facebookin mukaan arviolta 10 miljoonaa ihmistä näki vähintään yhden poliittisista mainoksista, joilla pyrittiin vaikuttamaan Yhdysvaltain sisäpolitiikkaan. Mainosten uskotaan olevan kytköksissä Venäjään.

Asiasta uutisoi muun muassa CNN.

Facebook on aiemmin kertonut, että yhtiöltä ostettiin viime vuonna arviolta 3 000 mainospaikkaa, joissa julkaistulla mainoksilla ilmeisesti pyrittiin vaikuttamaan Yhdysvaltain presidentinvaalien tulokseen.

Maanantaina Facebookin edustaja Elliot Schrage kuitenkin sanoi, että vajaa puolet Venäjään liitetyistä mainoksista nähtiin ennen vaalipäivää ja yli puolet vasta sen jälkeen.

Hän myös myönsi olevan mahdollista, että yhtiö ei vielä ole onnistunut tunnistamaan kaikkia Venäjään kytköksissä olevia mainoksia.

Seuraa Meitä:
Lisää aiheesta:

Kommentit

Toimituksen valinta


Luetuimmat