Kotimaa

Helsingin poliisi järjestää twiittausmaratonin: ”Tarkoituksena on antaa kuvaa siitä, millaiset asiat poliisia työllistävät”

LEHTIKUVA / EMMI KORHONEN
Poliisi suojasi Helsinki Pride -kulkuetta Helsingissä 1. heinäkuuta 2017.
LEHTIKUVA / EMMI KORHONEN
Poliisi suojasi Helsinki Pride -kulkuetta Helsingissä 1. heinäkuuta 2017.
LEHTIKUVA / EMMI KORHONEN
Poliisi suojasi Helsinki Pride -kulkuetta Helsingissä 1. heinäkuuta 2017.

Huomenna Helsingin poliisia Twitterissä seuraavien kannattaa varautua viestitulvaan. Poliisilaitos aikoo nimittäin järjestää  klo 7.00 alkaen vuorokauden mittaisen Twitter-maratonin.

– Tämän twiittausmaratonin tarkoituksena on antaa hieman kokonaiskuvaa siitä, millainen Helsingin poliisin yhden vuorokauden tehtäväkirjo on ja millaiset asiat poliisia työllistävät, kertoo Helsingin poliisilaitoksen poliisipäällikkö Lasse Aapio.

Maratonin idea on seuraava: Helsingin poliisilaitos julkaisee pikaviestipalvelu Twitterissä lyhyesti ilman yksilöiviä tietoja kaikki Helsingin alueella perjantain ja lauantaiaamun aikana kirjatut poliisin tehtävät. Vuorokauden mittainen viestittely päättyy lauantaiaamuna klo 7.00.

Päivityksiä on luvassa useita satoja. Helsingin poliisilla on vuorokaudessa keskimäärin 450 hälytystehtävää.

Päivityksiä on luvassa useita satoja.

– Koska kyseessä on viikonloppu, ja perjantain ja lauantain välinen yö, kovin todennäköistä on, että alkoholi näyttelee suurta osaa näissä poliisin keikoissa. Sää vaikuttaa myös tehtävämääriin, Aapio arvioi.

Yleensä Helsingin poliisilaitos julkaisee tiedotteita rikosilmiöistä, tilastoista, sekä Helsingin alueella tapahtuvista yksittäisistä rikoksista, ja käy keskustelua turvallisuusasioista sosiaalisessa mediassa ja median edustajien kanssa.

Perjantaina starttaava Twitter-maraton on kuitenkin ensimmäinen kerta, kun poliisi kertoo reaaliaikaisesti julkisuuteen kaikki Helsingin alueella kirjatut hälytystehtävät. Oulun ja Pohjanmaan poliisilaitokset ovat jo järjestäneet samantyylisen ”Twitter-maratonin”.

– Tämä on mielenkiintoinen kokeilu, ja arvioimme palautteen perusteella kannattaako tämäntyylistä viestimistä myös jatkaa, Aapio päättää.

Seuraa Meitä:
Lisää aiheesta:

Kommentit

Toimituksen valinta


Luetuimmat