Urheilu

Huippuvalmentaja narahti nolosti lehden virittämään ansaan

Lehtikuva
Lehtikuva
Lehtikuva

Englannin jalkapallomaajoukkueen päävalmentajaksi heinäkuussa palkattu Sam Allardyce on joutunut suuren kohun keskelle. Brittilehti Telegraph kuvasi salaa Allardycea, kun tämä hyödynsi asemaansa Englannin joukkueen valmentajana ja neuvotteli liikemiehiksi tekeytyneiden toimittajien kanssa kyseenalaisen 400 000 punnan (noin 460 000 euron) sopimuksen.

Telegraph on tutkinut kymmenen kuukauden ajan englantilaiseen jalkapalloon liittyvää korruptiota ja aikoo julkaista löytöjään kuluvan viikon aikana.

Lehden toimittajat tapasivat Allardycen elokuussa tekeytyneinä aasialaisen yhtiön edustajiksi, jotka halusivat sijoittaa englantilaiseen jalkapalloon. Allardyce neuvoi heitä kiertämään Englannin jalkapalloliiton FA:n sääntöjä pelaajasiirroista.

FA kielsi vuonna 2008 kolmansien osapuolien omistusosuudet pelaajaoikeuksista. Allardyce kuitenkin kertoi liikemiehille, että säännöt ovat kierrettävissä ja että jotkut pelaaja-agentit tekevät edelleen isoja summia pelaajaoikeuksien myynnillä.

Allardyce tapasi liikemiehiä uudelleen viime viikolla ja sopi matkustavansa Singaporeen jatkamaan keskusteluja. Hän myös kritisoi edeltäjäänsä Roy Hodgsonia ja sanoi muun muassa, että tämän puhetyyli saa kuulijat uneen.

FA kommentoi tuoreeltaan haluavansa tutkia väitteet ensin läpikotaisin ja kuulla kaikkia osapuolia ennen päätöstä mahdollisista toimista. Allardyce itse ei ole kommentoinut tapausta.

Allardycella on takanaan vasta yksi ottelu Englannin päävalmentajana. FA maksaa hänelle palkkaa kolme miljoonaa puntaa vuodessa.

Seuraa Meitä:
Lisää aiheesta:

Kommentit

Toimituksen valinta


Luetuimmat