Talous
20.6.2017 06:40 ・ Päivitetty: 20.6.2017 06:40
Ilkka antoi tulosvaroituksen: Verkkomainonnan kasvu ei riitä korvaamaan printtimainonnan laskua
Mediakonserni Ilkka on antanut tulosvaroituksen tämän vuoden tuloksesta.
Yhtiön mukaan sanomalehtimedian kasvua ja kannattavuutta rasittavat vaikeudet Suomen mediamainosmarkkinoilla, jotka ovat tammi-huhtikuussa kutistuneet 2,6 prosenttia.
Verkkomainonnan kasvu ei riitä korvaamaan printtimainonnan laskua, ja ilmoitusmyynti on kehittynyt ennakoitua heikommin.
Ilkka ennakoi nyt, että konsernin liikevaihto laskee jonkin verran viime vuoden tasosta. Konsernin oikaistu oman toiminnan liikevoitto laskee selvästi viime vuoden tasosta.
Ilkka omistaa reilut 27 prosenttia Alma Media -konsernista, joten Alman tuloksella on merkittävä tulos Ilkan liikevoittoon ja tulokseen.
Yhtiö julkistaa tammi-kesäkuun tuloksensa 7. elokuuta.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.