Talous

Ilkka antoi tulosvaroituksen: Verkkomainonnan kasvu ei riitä korvaamaan printtimainonnan laskua

Lehtikuva / Antti Aimo-Koivisto
Sanomalehden lukemista tabletilla.
Lehtikuva / Antti Aimo-Koivisto
Sanomalehden lukemista tabletilla.
Lehtikuva / Antti Aimo-Koivisto
Sanomalehden lukemista tabletilla.

Mediakonserni Ilkka on antanut tulosvaroituksen tämän vuoden tuloksesta.

Yhtiön mukaan sanomalehtimedian kasvua ja kannattavuutta rasittavat vaikeudet Suomen mediamainosmarkkinoilla, jotka ovat tammi-huhtikuussa kutistuneet 2,6 prosenttia.

Verkkomainonnan kasvu ei riitä korvaamaan printtimainonnan laskua, ja ilmoitusmyynti on kehittynyt ennakoitua heikommin.

Ilkka ennakoi nyt, että konsernin liikevaihto laskee jonkin verran viime vuoden tasosta. Konsernin oikaistu oman toiminnan liikevoitto laskee selvästi viime vuoden tasosta.

Ilkka omistaa reilut 27 prosenttia Alma Media -konsernista, joten Alman tuloksella on merkittävä tulos Ilkan liikevoittoon ja tulokseen.

Yhtiö julkistaa tammi-kesäkuun tuloksensa 7. elokuuta.

Seuraa Meitä:
Lisää aiheesta:

Kommentit

Toimituksen valinta


Luetuimmat