Keskon ja Suomen Lähikaupan yrityskauppa suurennuslasin alle – Riskinä monopoli

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan Keskolle voi syntyä monopoli eräille Suomen Lähikaupan omistamien Siwojen ja Valintatalojen asiointialueille.
Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan Keskolle voi syntyä monopoli eräille Suomen Lähikaupan omistamien Siwojen ja Valintatalojen asiointialueille.
Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan Keskolle voi syntyä monopoli eräille Suomen Lähikaupan omistamien Siwojen ja Valintatalojen asiointialueille.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto selvittää tarkemmin Ruokakeskon ja Suomen Lähikaupan yrityskaupan kilpailuvaikutukset. Virasto arvioi, että Keskolle syntyy monopoli eräille Suomen Lähikaupan omistamien Siwojen ja Valintatalojen asiointialueille.

Viraston mukaan Suomen päivittäistavaramarkkinat keskittyvät yrityskaupan myötä entisestään, kun yksi valtakunnallinen ketju poistuu markkinoilta. Keskittyminen vaikuttaa sekä valtakunnallisesti että paikallisesti, virasto kertoo tiedotteessaan.

Kuluttaja- ja kilpailuvirasto voi jatkokäsittelyssä hyväksyä kaupan sellaisenaan, määrätä ehtoja sen hyväksymiselle tai esittää, että markkinaoikeus kieltää kaupan. Jatkokäsittely kestää enintään kolme kuukautta.

Kesko kertoi marraskuussa ostavansa Suomen Lähikaupan. Kesko ei halunnut tuolloin arvioida, miten kauppa vaikuttaa myymäläverkostoon.

Seuraa Meitä:
Lisää aiheesta:

Kommentit

Toimituksen valinta


Luetuimmat