Politiikka

Marimekko parantaa juoksuaan – joulusesonkiin hyvistä lähtökohdista

Lehtikuva / Marimekko
Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko.
Lehtikuva / Marimekko
Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko.
Lehtikuva / Marimekko
Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko.

Marimekko vahvisti tulostaan heinä–syyskuussa. Yhtiön liikevoitto nousi 4,4 miljoonaan euroon, kun edellisvuonna vastaavaan aikaan se oli 3,7 miljoonaa. Myös liikevaihto kasvoi prosentin ja nousi yli 27 miljoonaan euroon.

Tuloksen vahvistumista tuki vähittäismyynnin hyvä kehitys.

Kotimaan markkinat tuovat Marimekon liikevaihdosta noin puolet. Yhtiö kertoo, että toiseksi suurin markkina-alue on Aasian ja Tyynenmeren alue, jossa erityisesti Japani vetää hyvin.

Toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko muistuttaa, että edessä on vielä tärkeä joulusesonki.

– Joulusesongin onnistumisella on olennainen vaikutus koko vuoden tulokseen. Loppuvuoden osalta keskitymmekin joulumyynnin varmistamiseen, hän sanoo.

Alahuhta-Kaskon mukaan Marimekko aikoo loppuvuonna jatkaa tuotevalikoimansa ja hinnoittelunsa täsmentämistä ja parantaa hankintaketjun tehokkuutta.

Jakoa

Jaa tämä artikkeli

Viikon 38 Demokraatti
ANI SUORASUU - Ann Selinille ei ryppyillä
VARAA PAREMPAAN - Eveliina Heinäluoma haluaa herättää puolueet Helsingissä
KUIN ERI PLANEELTA - SDP:n ja hallituksen sote-linjat eivät kohtaa
Seuraa Meitä:
Lisää aiheesta:

Kommentit

Toimituksen valinta


Luetuimmat