Palkittu politiikan aikakauslehti
72€/6kk

Marimekko parantaa juoksuaan – joulusesonkiin hyvistä lähtökohdista

Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko.

Marimekko vahvisti tulostaan heinä–syyskuussa. Yhtiön liikevoitto nousi 4,4 miljoonaan euroon, kun edellisvuonna vastaavaan aikaan se oli 3,7 miljoonaa. Myös liikevaihto kasvoi prosentin ja nousi yli 27 miljoonaan euroon.

Tuloksen vahvistumista tuki vähittäismyynnin hyvä kehitys.

Kotimaan markkinat tuovat Marimekon liikevaihdosta noin puolet. Yhtiö kertoo, että toiseksi suurin markkina-alue on Aasian ja Tyynenmeren alue, jossa erityisesti Japani vetää hyvin.

Toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko muistuttaa, että edessä on vielä tärkeä joulusesonki.

– Joulusesongin onnistumisella on olennainen vaikutus koko vuoden tulokseen. Loppuvuoden osalta keskitymmekin joulumyynnin varmistamiseen, hän sanoo.

Alahuhta-Kaskon mukaan Marimekko aikoo loppuvuonna jatkaa tuotevalikoimansa ja hinnoittelunsa täsmentämistä ja parantaa hankintaketjun tehokkuutta.

Jaa tämä artikkeli

Kommentit

Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.

Sähköpostiosoitteesi

Toimituksen valinnat

Demokraatti

päätoimittaja: Petri Korhonen
Lähetä juttuvinkki →

Toimitus: PL 338, 00531 Helsinki, puh. 09 701 041

Arbetarbladet

chefredaktör: Topi Lappalainen
Kontakt →

Redaktion: Broholmsgatan 18-20 C, 00531 Helsingfors

Tietosuoja-asetukset

2018 DEMOKRAATTI
TIETOSUOJA- ja REKISTERISELOSTE