2.11.2017 07:27 ・ Päivitetty: 2.11.2017 07:27
Marimekko parantaa juoksuaan – joulusesonkiin hyvistä lähtökohdista
Marimekko vahvisti tulostaan heinä–syyskuussa. Yhtiön liikevoitto nousi 4,4 miljoonaan euroon, kun edellisvuonna vastaavaan aikaan se oli 3,7 miljoonaa. Myös liikevaihto kasvoi prosentin ja nousi yli 27 miljoonaan euroon.
Tuloksen vahvistumista tuki vähittäismyynnin hyvä kehitys.
Kotimaan markkinat tuovat Marimekon liikevaihdosta noin puolet. Yhtiö kertoo, että toiseksi suurin markkina-alue on Aasian ja Tyynenmeren alue, jossa erityisesti Japani vetää hyvin.
Toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko muistuttaa, että edessä on vielä tärkeä joulusesonki.
– Joulusesongin onnistumisella on olennainen vaikutus koko vuoden tulokseen. Loppuvuoden osalta keskitymmekin joulumyynnin varmistamiseen, hän sanoo.
Alahuhta-Kaskon mukaan Marimekko aikoo loppuvuonna jatkaa tuotevalikoimansa ja hinnoittelunsa täsmentämistä ja parantaa hankintaketjun tehokkuutta.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.