Talous
4.10.2016 06:34 ・ Päivitetty: 4.10.2016 06:34
Nokia teki hurjan nousun ja on nyt tuoreen brändilistan ykkönen
Nokian brändin arvo on lähes kaksinkertaistunut vuoden aikana, selviää konsulttiyhtiö BrandWorxxin bränditutkimuksesta, jossa selvitetään vuosittain Helsingin pörssin suomalaisyritysten brändien rahallista arvoa.
Nokian nousi brändiarvoltaan suurimmaksi suomalaisyritykseksi, kun sen brändiarvo kasvoi vuodessa yli 4 miljardia lähes 9 miljardiin euroon.
Kärkikolmikossa ovat samat yritykset kuin vuosi sitten, mutta järjestys vaihtui. Nokia kiilasi ykköseksi ohi viime vuoden voittajan Telia Companyn, jonka brändiarvo putosi 5,7 miljardiin. Viime vuoden kakkonen Nordea jäi nyt kolmanneksi 4,8 miljardilla.
BrandWorxxin seniorikonsultti Perttu Pöyhönen arvioi, että Nokian brändin vahvistumisen tärkein tekijä oli Alcatel-Lucentin osto, minkä ansiosta Nokian liikevaihto lähes kaksinkertaistui.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.