Talous

Nokia teki hurjan nousun ja on nyt tuoreen brändilistan ykkönen

Nokian brändin arvo on lähes kaksinkertaistunut vuoden aikana, selviää konsulttiyhtiö BrandWorxxin bränditutkimuksesta, jossa selvitetään vuosittain Helsingin pörssin suomalaisyritysten brändien rahallista arvoa.

Nokian nousi brändiarvoltaan suurimmaksi suomalaisyritykseksi, kun sen brändiarvo kasvoi vuodessa yli 4 miljardia lähes 9 miljardiin euroon.

Kärkikolmikossa ovat samat yritykset kuin vuosi sitten, mutta järjestys vaihtui. Nokia kiilasi ykköseksi ohi viime vuoden voittajan Telia Companyn, jonka brändiarvo putosi 5,7 miljardiin. Viime vuoden kakkonen Nordea jäi nyt kolmanneksi 4,8 miljardilla.

BrandWorxxin seniorikonsultti Perttu Pöyhönen arvioi, että Nokian brändin vahvistumisen tärkein tekijä oli Alcatel-Lucentin osto, minkä ansiosta Nokian liikevaihto lähes kaksinkertaistui.

Seuraa Meitä:
Lisää aiheesta:

Kommentit

Toimituksen valinta


Luetuimmat