Palkittu politiikan aikakauslehti
72€/6kk

Talous

Osuuspankin mobiilipalvelut ajettu kokonaan alas – myös maksukorteissa ja verkkopankissa häiriöitä

Osuuspankin (OP) verkkopalveluissa ja maksukorteissa on häiriöitä, pankki kertoo. Häiriöiden kestosta ja syystä ei toistaiseksi ole tietoa.

Vikaa korjataan. Sen vuoksi mobiilipalvelut ja Pivo-palvelu on ajettu kokonaan alas, eivätkä ne toimi lainkaan, kertoo johtaja Tuuli Kousa OP:n viestinnästä.

Kousan mukaan asia pyritään korjaamaan mahdollisimman pian. Ongelmat alkoivat OP:n mukaan noin kello kuudelta aamulla.

– Verkkopalveluissa esiintyy laajasti hitautta ja voi olla ongelmia sisään kirjautumisessa.

Verkkopankki ei Kousan mukaan ole ollut kuitenkaan täysin toimimaton.

Kousan mukaan myös Mastercard-korteissa on ollut häiriöitä.

Useat OP:n asiakkaat kertovat Facebookissa, että eivät ole saaneet nostettua rahaa ainakaan kaikista automaateista.
OP pahoittelee häiriöitä.

– On erittäin valitettavaa, että häiriöitä on, ja tehdään kaikki, että saataisiin kaikki palvelut toimintaan.
Tietoa siitä, onko kyseessä esimerkiksi palvelunestohyökkäys, ei ole. Viitteitä palvelunestohyökkäyksestä ei kuitenkaan Kousan mukaan ole.

Jaa tämä artikkeli

Kommentit

Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.

Sähköpostiosoitteesi

Toimituksen valinnat

Toimituksen valinnat

Demokraatti

päätoimittaja: Petri Korhonen
Lähetä juttuvinkki →

Toimitus: PL 338, 00531 Helsinki, puh. 09 701 041

Arbetarbladet

chefredaktör: Topi Lappalainen
Kontakt →

Redaktion: Broholmsgatan 18-20 C, 00531 Helsingfors

Tietosuoja-asetukset

2018 DEMOKRAATTI
TIETOSUOJA- ja REKISTERISELOSTE