Talous
8.6.2017 07:01 ・ Päivitetty: 8.6.2017 07:01
Osuuspankin mobiilipalvelut ajettu kokonaan alas – myös maksukorteissa ja verkkopankissa häiriöitä
Osuuspankin (OP) verkkopalveluissa ja maksukorteissa on häiriöitä, pankki kertoo. Häiriöiden kestosta ja syystä ei toistaiseksi ole tietoa.
Vikaa korjataan. Sen vuoksi mobiilipalvelut ja Pivo-palvelu on ajettu kokonaan alas, eivätkä ne toimi lainkaan, kertoo johtaja Tuuli Kousa OP:n viestinnästä.
Kousan mukaan asia pyritään korjaamaan mahdollisimman pian. Ongelmat alkoivat OP:n mukaan noin kello kuudelta aamulla.
– Verkkopalveluissa esiintyy laajasti hitautta ja voi olla ongelmia sisään kirjautumisessa.
Verkkopankki ei Kousan mukaan ole ollut kuitenkaan täysin toimimaton.
Kousan mukaan myös Mastercard-korteissa on ollut häiriöitä.
Useat OP:n asiakkaat kertovat Facebookissa, että eivät ole saaneet nostettua rahaa ainakaan kaikista automaateista.
OP pahoittelee häiriöitä.
– On erittäin valitettavaa, että häiriöitä on, ja tehdään kaikki, että saataisiin kaikki palvelut toimintaan.
Tietoa siitä, onko kyseessä esimerkiksi palvelunestohyökkäys, ei ole. Viitteitä palvelunestohyökkäyksestä ei kuitenkaan Kousan mukaan ole.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.