Politiikka

Paljastus: Brittilehti rekisteröityi viikko ennen äänestystä ja sijoitti yli 100 000 euroa EU-eroon – Murdoch taustalla

afp/niklas halle'n
afp/niklas halle'n
afp/niklas halle'n

Brittitabloidi The Sun rekisteröityi vain noin viikko ennen Brexit-äänestystä viralliseksi poliittiseksi kampanjatoimijaksi tarkoituksenaan saada Britannia eroamaan EU:sta.

Asiasta uutisoi The Independent, joka on perehtynyt vaalikomission asiakirjoihin.

The Sun, joka kuuluu EU-vastaisena tunnetun Rupert Murdochin mediaimperiumiin, sijoitti EU-eroa vaatineen Leave-puolen kampanjointiin vajaat 100 000 puntaa eli yli 110 000 euroa.

The Sun kirjoitti äärimmäisen kielteisiä pääkirjoituksia EU:sta ennen Britannian kansanäänestystä.

Britannian lehdistö otti muutoinkin avoimesti kantaa joko EU-eron puolesta tai vastaan.

Seuraa Meitä:
Lisää aiheesta:

Kommentit

Toimituksen valinta


Luetuimmat