Kotimaa

Rikkooko Posti kilpailusääntöjä osoitteettoman suorajakelun hinnoittelussa?

Lehtikuva / Martti Kainulainen
Lehtikuva / Martti Kainulainen
Lehtikuva / Martti Kainulainen

Mediatalojen yhteisyritys Kärkimedia on pyytänyt Kilpailu- ja kuluttajavirastoa tutkimaan, rikkooko Posti voimassa olevia kilpailusääntöjä osoitteettoman suorajakelun hinnoittelussa.

Kärkimedian epäilys kohdistuu erityisesti siihen, että Posti ei kohdenna osoitteettomaan suorajakeluun liittyviä kuluja oikeudenmukaisesti ja kustannusperusteisesti. Näin Posti voi hinnoitella osoitteettoman suorajakelun huomattavan alhaiselle tasolle ja subventoida sitä perusjakelustaan saamillaan tuotoilla, Kärkimedia väittää.

Menettelyssä on Kärkimedian mielestä kyse kielletystä saalistushinnoittelusta.

Kärkimedian mukaan Posti on korottanut merkittävästi perusjakelutuotteittensa ja varhaisjakelutuotteittensa hintoja. Samaan aikaan Posti on laskenut huomattavasti osoitteettoman suorajakelun hintojaan.

Seuraa Meitä:
Lisää aiheesta:

Kommentit

Toimituksen valinta


Luetuimmat