Palkittu politiikan aikakauslehti
72€/6kk

Kotimaa

Some-vaikuttajien hyödyntäminen mainonnassa puhuttaa – nyt vaaditaan suitsivaa lakia

iStock

Erityisesti nuorten suosimia sosiaalisen median vaikuttajia hyödyntävä epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointi on ristiriidassa nykyisen markkinointia koskevan sääntelyn ohjeiden kanssa, kertovat muun muassa Helsingin ja Tampereen yliopistojen tutkimusprojektin alustavat tulokset.

DEMOKRAATTI/STT

Demokraatti

Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttaja-asiamiehen Katri Väänäsen mukaan epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointia alaikäisille rajoittavaa lainsäädäntöä on alettava valmistella.

Tutkimustuloksista kertovan tiedotteen mukaan lapsuuden ravitsemuksen virheitä voi olla vaikeaa korjata aikuisuudessa.

Jaa tämä artikkeli

Kommentit

Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.

Sähköpostiosoitteesi

Toimituksen valinnat

Toimituksen valinnat

Demokraatti

päätoimittaja: Petri Korhonen
Lähetä juttuvinkki →

Toimitus: PL 338, 00531 Helsinki, puh. 09 701 041

Arbetarbladet

chefredaktör: Topi Lappalainen
Kontakt →

Redaktion: Broholmsgatan 18-20 C, 00531 Helsingfors

Tietosuoja-asetukset

2018 DEMOKRAATTI
TIETOSUOJA- ja REKISTERISELOSTE