23.5.2016 13:54 ・ Päivitetty: 23.5.2016 13:58
Suomalaiset ovat lätkähulluja – “Lätkäfinaali hiljensi verkkokaupat: -33%”
Suomalaiset ovat lätkähulluja – “Lätkäfinaali hiljensi verkkokaupat: -33%”
Tasan eivät käy onnenlahjat. Siinä kun MTV3 tahkosi mainosrahaa ennätysyleisöjen avulla, kärsivät verkkokaupat aina kun Suomi pelasi, kertoo Markkinointi@Mainonta -lehti.
Leijonien ratkaisevat pelit alensivat verkkokauppojen asiakasmääriä keskimäärin 20 prosenttia otteluiden alkavalla tunnilla, kertoo Cuponation.fi, jonka tilastoja M§M julkaisi ensimmäisenä keskiviikkona.
– Verkkokauppojen kävijämäärät putosivat 33 prosenttia jääkiekon MM-finaalin aikana sunnuntaina otteluttoman päivän samaan ajankohtaan verrattuna, kertoo Cuponation.fi-sivusto.
Cuponation.fi kokoaa yhteen yli 400 verkkokaupan alennukset sekä seuraa kyseisten verkkokauppojen asiakasvirtaa ja myyntitapahtumia.
Sivuston analytiikan mukaan Leijonien ratkaisevat pelit alensivat verkkokauppojen asiakasmääriä keskimäärin 20 prosenttia otteluiden alkavalla tunnilla otteluttomaan, tavalliseen päivään verrattuna.
Cuponation.fi:n emoyhtiö CupoNationin Pohjoismaiden toimitusjohtajan Mads Bukholtin mukaan illat ovat tyypillisesti verkkokaupoissa vilkkainta aikaa, joten erikoistilanteet näkyvät heti.
-Suomessa varsinkin jääkiekko näkyy vahvasti asiakasmäärissä. Muissa Pohjoismaissa emme ole huomanneet jääkiekolla olevan yhtä suurta vaikutusta, Bukholt sanoo M@M:n julkaisemassa tiedotteessa.
Lisää aiheesta
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.