Palkittu politiikan aikakauslehti
72€/6kk

Talous

Super- ja hypermarketit lisäsivät myyntiään pienten myymälöiden kustannuksella

Super- ja hypermarketit lisäsivät viime vuonna voimakkaasti myyntiään pienten myymälöiden kustannuksella, kertoo markkinatutkimusyhtiö Nielsen.

DEMOKRAATTI/STT

Demokraatti

S-ryhmän Prismojen myynti kohosi 4,3 prosenttia toissa vuodesta. K-citymarketeilla kasvua oli 4,5 prosenttia. Suhteellisesti eniten myyntiään lisäsi kuitenkin Lidl, joka ylsi 5,5 prosentin kasvuun.

S-ryhmä pysyi ylivoimaisesti suurimpana päivittäistavaroita myyvänä kauppaketjuna. Sen markkinaosuus nousi 0,5 prosenttiyksikköä 45,9 prosenttiin.

K-ryhmän markkinaosuus kohosi kaupparyhmistä voimakkaimmin Suomen Lähikaupan ostamisen ansiosta. Kesko kasvatti osuuttaan yhden prosenttiyksikön verran 35,8 prosenttiin.

Lidlin markkinaosuus oli 9,3 prosenttia. Menettäjiä olivat muut yksityiset kaupat, joiden osuus putosi 1,9 prosenttiyksikköä.

Jaa tämä artikkeli

Kommentit

Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.

Sähköpostiosoitteesi

Toimituksen valinnat

Toimituksen valinnat

Demokraatti

päätoimittaja: Petri Korhonen
Lähetä juttuvinkki →

Toimitus: PL 338, 00531 Helsinki, puh. 09 701 041

Arbetarbladet

chefredaktör: Topi Lappalainen
Kontakt →

Redaktion: Broholmsgatan 18-20 C, 00531 Helsingfors

Tietosuoja-asetukset

2018 DEMOKRAATTI
TIETOSUOJA- ja REKISTERISELOSTE