Palkittu politiikan aikakauslehti
39€/4kk

Ulkomaat

Venäjällä mediaa säätelevä Roskomnadzor esti pääsyn Moscow Timesin venäjänkieliselle sivulle

iStock

Venäjällä mediaa säätelevä viranomainen Roskomnadzor on estänyt pääsyn Moscow Times -uutismedian venäjänkieliselle sivustolle. Syynä on Ukrainaa käsittelevä uutisointi.

DEMOKRAATTI/STT

Demokraatti

Moscow Timesin mukaan viranomainen piti valheellisena uutisointia mellakkapoliiseista, jotka kieltäytyvät taistelemasta Ukrainassa.

Moscow Timesin englanninkieliselle verkkosivulle pääsyyn viranomaisen päätös ei vaikuttanut, ja venäjänkielistä voi lukea ulkomailta tai vpn-yhteyden avulla.

Roskomnadzor esti perjantaina pääsyn myös ranskalaisen RFI-radion uutissivulle. Perusteena oli väärän ja äärimielisen informaation levittäminen.

Venäjä on Ukrainaan tekemänsä hyökkäyksen jälkeen rajoittanut riippumattomien medioiden toimintaa kasvavassa määrin. Lisäksi maa on estänyt pääsyn Facebookiin, Twitteriin ja Instagramiin.

Jaa tämä artikkeli

Kommentit

Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.

Sähköpostiosoitteesi

Toimituksen valinnat

Palkittu politiikan aikakauslehti
39€/4kk

Huomasitko nämä?

Luetuimmat

Uusimmat

Toimituksen valinnat

Demokraatti

päätoimittaja: Petri Korhonen
Lähetä juttuvinkki →

Toimitus: PL 338, 00531 Helsinki, puh. 09 701 041

Arbetarbladet

Tf. chefredaktör: Topi Lappalainen
Kontakt →

Redaktion: Broholmsgatan 18-20 C, 00531 Helsingfors

Tietosuoja-asetukset

2018 DEMOKRAATTI
TIETOSUOJA- ja REKISTERISELOSTE