Kotimaa
4.5.2018 11:37 ・ Päivitetty: 4.5.2018 11:37
Alkoholiyhtiö Altia juhlii: Kossu ja Jallu antoivat tulokselle potkua
Alkoholiyhtiö Altian alkuvuosi sujui odotusten mukaisesti. Vuodenvaihteessa voimaan tullut uusi alkoholilaki antoi yhtiön tulokselle potkua, sillä se mahdollisti Altian tärkeimpien brändien tuomisen päivittäistavarakauppoihin.
Toimitusjohtaja Pekka Tennilän mukaan Altian päivittäistavaraliiketoiminta on käynnistynyt hyvin.
– Maaliskuussa Altia lanseerasi Koskenkorva ready-to-drink-juomat, Jaloviina Long Drinkin ja uuden Leijona Lonkeron päivittäistavarakauppaan. Uusia lanseerauksia sekä omien brändiemme että päämiesbrändiemme osalta valmistellaan toisen neljänneksen aikana, Tennilä sanoi tiedotteessa.
Altian vertailukelpoinen liiketulos tammi-maaliskuussa oli 1,6 miljoonaa euroa, kun se vuosi sitten oli 0,7 miljoonaa.
Yhtiön liikevaihto pysyi samalla tasolla kuin viime vuonna ja oli 73,5 miljoonaa euroa.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.
Lisää aiheesta
Politiikka
26.4.2018 14:09
”Miten ministeriö voi levittää väärää tietoa?” – Jaana Pelkonen tulistui: ”Suomen laissa ei ole mitään alkoholin etämyynnin kieltoa, eikä ole koskaan ollutkaan”
Kotimaa
23.4.2018 12:05
Suomalaisten rahankäyttö Virossa hiipuu – Kaupan liiton tilaamien rajahaastatteluiden perusteella alkuvuodesta 2018 alkoholin hakureissut harvenivat edelleen
Kotimaa
20.4.2018 10:11
Kahden promillen humalassa törttöillyt kuski huristeli päin kerrostalon seinää