Talous
2.5.2016 08:07 ・ Päivitetty: 2.5.2016 08:07
Nordean pääluottamusmies Panama-kohusta STTK:lle: ”Työntekijät maksavat tästä erittäin kalliin hinnan”
Nordean pääluottamusmies Paula Hopponen kertoo STTK:n podcast-haastattelussa Panama-papereiden paljastusten vihastuttaneen pankin asiakkaat – syystäkin. Hopposen mukaan kiukku on näkynyt asiakaspalvelun henkilöstön arjessa.
– Henkilöt, joilla ei ole osaa eikä arpaa koko asiaan, joutuvat selittämään näitä asioita, Hopponen kertoo.
Hopposen mukaan on iso asia, jos pankki menettää asiakkaiden luottamuksen. Hopponen sanoo luottamuksen uudelleenrakentamisen vaativan hyvät valmiudet asiakaspalvelijoilta, jotta asiakkaat eivät jättäisi Nordeaa.
– Viime kädessä, jos menetämme tämän seurauksena asiakkaita, ne on työntekijät, jotka maksavat tästä erittäin kalliin hinnan, Hopponen sanoo.
Hopposen haastattelu on ensimmäinen STTK:n podcast-haastatteluiden sarjassa.
STTK:n toukokuun teema on luottamushenkilöiden asema erityisesti paikallisen sopimisen edistämisessä. Aihetta käsitellään myös sosiaalisessa mediassa tunnuksella #luottamus.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.