Talous
2.5.2016 08:07 ・ Päivitetty: 2.5.2016 08:07
Nordean pääluottamusmies Panama-kohusta STTK:lle: ”Työntekijät maksavat tästä erittäin kalliin hinnan”
Nordean pääluottamusmies Paula Hopponen kertoo STTK:n podcast-haastattelussa Panama-papereiden paljastusten vihastuttaneen pankin asiakkaat – syystäkin. Hopposen mukaan kiukku on näkynyt asiakaspalvelun henkilöstön arjessa.
– Henkilöt, joilla ei ole osaa eikä arpaa koko asiaan, joutuvat selittämään näitä asioita, Hopponen kertoo.
Hopposen mukaan on iso asia, jos pankki menettää asiakkaiden luottamuksen. Hopponen sanoo luottamuksen uudelleenrakentamisen vaativan hyvät valmiudet asiakaspalvelijoilta, jotta asiakkaat eivät jättäisi Nordeaa.
– Viime kädessä, jos menetämme tämän seurauksena asiakkaita, ne on työntekijät, jotka maksavat tästä erittäin kalliin hinnan, Hopponen sanoo.
Hopposen haastattelu on ensimmäinen STTK:n podcast-haastatteluiden sarjassa.
STTK:n toukokuun teema on luottamushenkilöiden asema erityisesti paikallisen sopimisen edistämisessä. Aihetta käsitellään myös sosiaalisessa mediassa tunnuksella #luottamus.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.
Lisää aiheesta
Talous
27.4.2016 11:02
”Runsaasti uusia asiakkaita” – ”Yksittäisiä asiakasmenetyksiä” – pankkijätit täysin eri mieltä Panama-vuotojen vaikutuksesta
Talous
27.4.2016 05:43
”Hyväksyttävällä tasolla toimintaympäristö huomioon ottaen” – Nordean liikevoitto putosi lähes 30 prosenttia
Politiikka
23.4.2016 09:28
Pako Nordeasta kiihtyy – vuorossa TEAM: ”Veronkierron maksumiehiksi joutuvat rehelliset ihmiset”
Politiikka
20.4.2016 11:25
Demokraattia julkaiseva Kustannus Oy Demari luopuu Nordeassa olevista sijoitustuotteista
Politiikka
14.4.2016 10:43
”Toivottavasti löytyy ryvettymätön pankki” – SDP alkaa nyt hakea uutta kotia rahoilleen