Kotimaa
8.3.2021 06:09 ・ Päivitetty: 8.3.2021 06:09
Nordean palvelukatko jatkuu – piti loppua jo sunnuntaina
Nordean pankkipalveluiden laaja palvelukatko jatkuu edelleen. Palvelukatko on venynyt maanantaiaamuun, vaikka sen piti loppua jo sunnuntai-iltana.
Nordea kertoi etukäteen sunnuntain palvelukatkosta, jonka syynä olivat tietojärjestelmien muutos- ja ylläpitotyöt. Yhdeltä sunnuntaiyönä alkaneen katkon arvioitiin päättyvän korttien osalta iltayhdeksältä ja muiden palveluiden osalta keskiyöllä.
Ennen iltayhdeksää Nordea kertoi, että palvelukatko kestää arvioitua pidempään. Maanantaiaamuna palvelut eivät olleet vielä palautuneet käyttöön, joten katko on kestänyt jo yli vuorokauden, ja pankin asiakkaat joutuvat aloittamaan arkiviikon ilman pankkipalveluiden käyttömahdollisuutta.
– Valitettavasti eilinen palvelukatko on huomattavasti pitkittynyt. Päivitämme tietoa heti, kun palveluita saadaan jälleen asiakkaiden käyttöön. Olemme erittäin pahoillamme tilanteesta, Nordea kertoi seitsemän aikoihin aamulla somekanavissaan.
Katkon aikana esimerkiksi verkkopankki ja mobiilipankki ovat olleet poissa käytöstä, eikä Nordean pankkitunnuksia ole voinut käyttää tunnistautumiseen eri palveluissa. Nordean maksukorteilla ei myöskään ole voinut maksaa verkkokaupoissa, eikä korteilla ole voinut nostaa rahaa automaateista.
Korttimaksaminen esimerkiksi kaupoissa ja bensa-asemilla on toiminut rajoitetusti.
Nordea ei ole kertonut syytä katkon venymiselle.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.