Kotimaa
18.10.2016 05:28 ・ Päivitetty: 18.10.2016 05:28
Yhdistysrekisteri on siirtynyt sähköiseen aikaan – suurin osa ilmoituksista tehdään netissä
Kaikki yhdistysrekisteriin tehtävät ilmoitukset (perusilmoitus, muutosilmoitus ja purkautumisilmoitus) on mahdollista tehdä sähköisesti. Sähköisen asioinnin osuus on kasvanut viime vuosina voimakkaasti – tänä vuonna jo lähes neljä viidesosaa (78,8 %) asiakkaistamme on tehnyt yhdistysrekisteri-
Sähköinen ilmoittaminen yhdistysrekisteriin on ollut mahdollista jo vuodesta 2005 alkaen. Sähköisen ilmoituksen voi allekirjoittaa yhdistyksen hallituksen puheenjohtaja henkilökohtaisilla pankkitunnuksillaan tai mobiilivarmenteella.
Ilmoitus maksetaan allekirjoituksen jälkeen asiointipalvelussa pankkitunnuksilla tai luottokortilla. Maksajana voi olla myös joku muu kuin puheenjohtaja, esimerkiksi yhdistyksen rahastonhoitaja, kertoo PRH.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.