Politiikka
26.10.2016 07:07 ・ Päivitetty: 26.10.2016 07:07
Akavalaiset ovat tyytymättömiä te-toimistojen palveluihin
Akavalaiset ovat erittäin tyytymättömiä työ- ja elinkeinotoimistojen palveluihin, kertoo Akavan teettämä kysely. Jopa 56 prosenttia vastaajista on erittäin tai melko tyytymätön te-toimiston palvelun tehokkuuteen.
Toimistojen asiantuntijuuteen on erittäin tai melko tyytymätön puolet vastaajista. Lähes puolet vastanneista koki myös, että palveluja ei saa riittävän nopeasti.
– Vain 11 prosenttia akavalaisista oli sitä mieltä, että te-toimistojen palvelut kykenevät auttamaan heidän tavoitteidensa jäsentämisessä, asiantuntija Tomi Husa kertoo tiedotteessa.
Vain noin kuudesosa vastaajista koki saaneensa apua tavoitteidensa saavuttamisessa. Akava teetti kyselyn TNS-Gallupilla syyskuussa. Kyselyyn vastasi 999 akavalaista ja 1 001 muuta vastaajaa.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.
Lisää aiheesta
Politiikka
15.10.2016 07:09
Akava väläyttää: 8200 naiselle töitä — ”Tehokkain tapa”
Politiikka
2.9.2016 16:21
Te-toimiston johtaja: Yksityisten työvoimapalvelujen lisäämisessä isoja ongelmia – ”Eivät ne voi tehdä viranomaistehtäviä”
11.3.2015 15:22
TE-toimistot panostavat yritysyhteistyöhön – Ihalainen: ”Tästä hyötyy koko Suomi”
3.10.2013 07:00
Akava: Korkeasti koulutettujen työttömien hätää ei oteta tosissaan