Talous
29.7.2019 13:45 ・ Päivitetty: 29.7.2019 13:45
Alkoholiton olut siivitti Heinekenin myynnin kasvuun – yhä useampi juo oluensa humaltumatta
Alkoholittoman oluen lisääntynyt menekki ajoi hollantilaisen panimoalan jättiläisen Heinekenin myynnin kasvuun vuoden ensimmäisellä puoliskolla, yhtiö kertoi maanantaina.
Heineken-oluen menekki kasvoi 6,9 prosentilla edellisvuoden alkupuoleen verrattuna.
Yhtiön mukaan ratkaiseva tekijä oli alkoholittoman oluen myynti, joka kasvoi litroissa mitattuna noin kymmeneksellä. Alkoholitonta olutta myytiin vuoden ensimmäisellä puoliskolla 690 miljoonaa litraa, siinä missä edellisvuonna myytiin 630 miljoonaa litraa.
Alkoholittoman oluen kysyntä on näkynyt myös kilpailijoiden tuloksissa.
Tanskalaisen panimokonserni Carlsbergin vuoden ensimmäisellä neljänneksellä alkoholittoman oluen myynti kasvoi 15 prosenttia edellisvuodesta. Carlsberg on suomalaisen Sinebrychoffin emoyhtiö.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.
Lisää aiheesta
Huvudnyheter
29.7.2019 11:57
Overshoot Day: idag har vi konsumerat jordens resurser för i år
Ulkomaat
19.7.2019 07:12
Eteläkorealainen mies teki polttoitsemurhan Japanin lähetystön luona
Kultur
29.6.2019 06:15
Det röda Finland splittrade nordisk socialdemokrati
Ulkomaat
1.7.2019 07:20
Alkoholin veroale Virossa tänään voimaan – ”Puolen litran oluttölkissä alennus tulee olemaan keskimäärin 10 senttiä”
Politiikka
21.5.2019 14:37
Työttömien keskusjärjestö tiukkana: ”absurdi aktiivimalli” hiiteen ja kunnon panostus palveluihin – ”Työllisyyspalvelujen alekori on koluttu”