Palkittu politiikan aikakauslehti
72€/6kk

Talous

29.7.2019 13:45 ・ Päivitetty: 29.7.2019 13:45

Alkoholiton olut siivitti Heinekenin myynnin kasvuun – yhä useampi juo oluensa humaltumatta

Heineken on hollantilainen yhtiö, joka on aloittanut toimintansa jo vuonna 1873.

Alkoholittoman oluen lisääntynyt menekki ajoi hollantilaisen panimoalan jättiläisen Heinekenin myynnin kasvuun vuoden ensimmäisellä puoliskolla, yhtiö kertoi maanantaina.

DEMOKRAATTI/STT

Demokraatti

Heineken-oluen menekki kasvoi 6,9 prosentilla edellisvuoden alkupuoleen verrattuna.

Yhtiön mukaan ratkaiseva tekijä oli alkoholittoman oluen myynti, joka kasvoi litroissa mitattuna noin kymmeneksellä. Alkoholitonta olutta myytiin vuoden ensimmäisellä puoliskolla 690 miljoonaa litraa, siinä missä edellisvuonna myytiin 630 miljoonaa litraa.

Alkoholittoman oluen kysyntä on näkynyt myös kilpailijoiden tuloksissa.

Tanskalaisen panimokonserni Carlsbergin vuoden ensimmäisellä neljänneksellä alkoholittoman oluen myynti kasvoi 15 prosenttia edellisvuodesta. Carlsberg on suomalaisen Sinebrychoffin emoyhtiö.

Jaa tämä artikkeli

Kommentit

Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.

Sähköpostiosoitteesi

Toimituksen valinnat

Demokraatti

päätoimittaja: Petri Korhonen
Lähetä juttuvinkki →

Toimitus: PL 338, 00531 Helsinki, puh. 09 701 041

Arbetarbladet

chefredaktör: Topi Lappalainen
Kontakt →

Redaktion: Broholmsgatan 18-20 C, 00531 Helsingfors

Tietosuoja-asetukset

Demokraatti.fi

Tilaa Demokraatti

Demokraatti on politiikkaan, työelämään ja kulttuuriin erikoistunut aikakauslehti, joka on perustettu Työmies-nimellä vuonna 1895.

Kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

Tilaa demokraatti →
2018 DEMOKRAATTI
TIETOSUOJA- ja REKISTERISELOSTE
KIRJAUDU