Ulkomaat
28.8.2019 14:37 ・ Päivitetty: 28.8.2019 14:37
Facebook uusii poliittisen mainonnan sääntöjä Yhdysvalloissa
Teknologiajätti Facebook tiukentaa poliittista mainontaa koskevia sääntöjään Yhdysvalloissa, kertoo Independent ja usea muu media.
Facebook pyrkii näin estämään väärinkäytökset sen alustoilla ennen Yhdysvaltain ensi vuoden presidentinvaaleja.
Vastedes ehtona poliittisten mainosten saamiseksi Facebookiin ja Instagramiin on, että mainoksen tilaaja julkistaa tiedon siitä, mikä taho mainoksen rahoittaa.
Facebook niin ikään ottaa käyttöön merkinnän ”vahvistettu organisaatio”, jonka kautta mainostajien on osoitettava laillisuutensa. Laillisuuden vahvistukset antaa Yhdysvaltain hallinto.
Tiukennetut säännöt tulevat voimaan lokakuun puolivälissä.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.