Palkittu politiikan aikakauslehti.
Katso hinnat!

Talous

21.10.2020 05:19 ・ Päivitetty: 21.10.2020 05:19

Netflix kyykkäsi: katsojat ovat palanneet lähemmäksi normaalia arkea

LEHTIKUVA / AFP Olivier Douliery

Suoratoistopalvelu Netflixin uusien tilaajien määrä jäi vuoden kolmannella neljänneksellä alle ennustetun.

DEMOKRAATTI/STT

Demokraatti

Yhtiön osake kääntyi jälkimarkkinoilla noin viiden prosentin laskuun, kun se julkisti tuloksensa myöhään tiistaina Suomen aikaa.

Netflixin tilaajamäärä nousi alkuvuonna merkittävästi, kun koronaviruspandemiaan liittyvät rajoitustoimet sulkivat ihmisiä koteihinsa eri puolilla maailmaa.

Netflix on saanut tänä vuonna 28,1 miljoonaa uutta tilaajaa.

Kolmannella neljänneksellä tilaajamäärä lisääntyi kuitenkin enää 2,2 miljoonalla, yhtiö kertoo tiedotteessa.

Talousuutistoimisto Bloombergin mukaan Netflix on koko koronakriisin ajan kuitenkin varoittanut, että tilausbuumi ei tule jatkumaan ja että äkillinen kasvu tilaajamäärissä voi tukahduttaa tulevaisuuden kasvua.

Netflix kertoi tehneensä kolmannella neljänneksellä 790 miljoonan Yhdysvaltain dollarin edestä voittoa. Yhtiön liikevaihto oli 6,4 miljardia. Yhtiön arvio kuluvan neljänneksen voitoista on pienempi.

Urheilusarjat ovat jatkuneet, saattaneet ohjata katsojia toisaalle Netflixistä.

Bloomberg kirjoittaa, että monet katsojat eritoten Euroopassa ja Aasiassa ovat palanneet lähemmäksi tavanomaista elämää muistuttavaa arkea.

Tämä on vaikuttanut siihen, kuinka paljon aikaa ihmiset käyttävät aikaa Netflixin parissa. Lisäksi Yhdysvalloissa, ja muuallakin, urheilusarjat ovat jatkuneet, mikä on saattanut ohjata katsojia toisaalle Netflixistä.

Kolmanneksella neljänneksellä palvelussa oli ensiesityksessä esimerkiksi The Umbrella Academyn ja Luciferin uudet kaudet. Yhtiön tiedotteen mukaan niitä katsoi ensimmäisen 28 päivän aikana 43 miljoonaa (The Umbrella Academy) ja 38 miljoonaa (Lucifer) jäsentaloutta.

Yksi lensi yli käenpesän -elokuvan hoitaja Ratchedin taustoista kertova uutuussarja Ratched puolestaan keräsi ensimmäisen neljän viikon aikana katsojia 48 miljoonasta jäsentaloudesta.

Yhtiö mainitsee tiedotteessaan myös dokumentaarisen sarjan Intialaisia naimakauppoja, jonka katsoi ensimmäisen neljän viikon aikana neljäsosa tilaajista Intiassa ja miljoonat tilaajat ympäri maailman.

Jaa tämä artikkeli

Kommentit

Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.

Sähköpostiosoitteesi

Toimituksen valinnat

Toimituksen valinnat

Demokraatti

päätoimittaja: Petri Korhonen
Lähetä juttuvinkki →

Toimitus: PL 338, 00531 Helsinki, puh. 09 701 041

Arbetarbladet

chefredaktör: Topi Lappalainen
Kontakt →

Redaktion: Broholmsgatan 18-20 C, 00531 Helsingfors

Tietosuoja-asetukset

Demokraatti.fi

Tilaa Demokraatti

Demokraatti on politiikkaan, työelämään ja kulttuuriin erikoistunut aikakauslehti, joka on perustettu Työmies-nimellä vuonna 1895.

Kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

Tilaa demokraatti →
2018 DEMOKRAATTI
TIETOSUOJA- ja REKISTERISELOSTE
KIRJAUDU