Palkittu politiikan aikakauslehti
72€/6kk

Kotimaa

Nollalinja ottaa chat-palvelun käyttöön kevään aikana – joulukuu oli sen historian ruuhkaisin kuukausi

Lähisuhdeväkivaltaa tai sen uhkaa kokeneille tarkoitettu auttava puhelin Nollalinja ottaa chat-palvelun käyttöön kevään aikana. Päätöksen takana on ennätysvuosi puheluiden määrässä mitattuna, kertoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL).

DEMOKRAATTI/STT

Demokraatti

Koronaviruspandemian monissa erilaisissa auttavissa palveluissa on huomattu chat-yhteydenottojen lisääntyvän. Puhelimessa ääneen puhumisen sijasta chat voi olla helpompi tapa hakea apua.

–  Chatin avulla apua saa yhä matalammalla kynnyksellä ja helpommin myös tilanteessa, jossa väkivallan tekijä on samassa tilassa, kertoo tiedotteessa Nollalinjasta vastaava erityisasiantuntija Elisa Niklander THL:stä.

Anonyymisti palveleva chat on auki aluksi arkipäivisin.

Viime vuonna Nollalinjaan soitettujen puheluiden määrä kasvoi THL:n mukaan noin 31 prosenttia. Puheluista noin kahteen kolmasosaan pystyttiin vastaamaan.

Joulukuu oli Nollalinjan historian ruuhkaisin kuukausi, puheluita tuli kuukauden aikana yli 2  000.

Jaa tämä artikkeli

Kommentit

Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.

Sähköpostiosoitteesi

Toimituksen valinnat

Toimituksen valinnat

Demokraatti

päätoimittaja: Petri Korhonen
Lähetä juttuvinkki →

Toimitus: PL 338, 00531 Helsinki, puh. 09 701 041

Arbetarbladet

chefredaktör: Topi Lappalainen
Kontakt →

Redaktion: Broholmsgatan 18-20 C, 00531 Helsingfors

Tietosuoja-asetukset

2018 DEMOKRAATTI
TIETOSUOJA- ja REKISTERISELOSTE