Talous
21.7.2016 11:01 ・ Päivitetty: 21.7.2016 11:01
PAMin Selin muistuttaa pettyneille Anttilan asiakkaille: “Henkilökunta ei ole tätä aiheuttanut”
Palvelualojen ammattiliitto PAMin puheenjohtaja Ann Selin pitää kohtuuttomana, että irtisanomisilmoituksen saaneet Anttilan työntekijät joutuvat myös asiakkaiden suuttumuksen kohteeksi.
– Anttilan konkurssi tuli kaikille yllätyksenä. Olen erittäin pahoillani työntekijöiden puolesta, joita uhkaa työpaikan menetys. Monien kohdalla työttömyys voi kohdata jo kahden viikon päästä, eikä toimeentulon heikkenemiseen ole voinut mitenkään varautua, toteaa Selin.
Selin harmittelee, että Anttilan tilanne on päästetty sellaiseksi, että yrityksen johdon ainoa keino oli konkurssi.
– Kesän alussa yritys kertoi uusien tavaratalojen avaamisesta. Vaikka tiesimme tavaratalojen ja varsinkin KodinYkkösten vaikeuksista, niin yrityksen viestit olivat ristiriitaisia. Eikö yrityksen johto ollut aiemmin ajan tasalla tilanteesta vai miten tällainen tilanne pääsi käymään? kysyy Selin.
Tilannetta pahentaa Selinin mukaan vielä se, että Anttilan myyjät joutuvat myös asiakkaiden kiukun kohteeksi.
– Anttilan työntekijät elävät epävarmuudessa ja kohtuuttomassa paineessa, jota asiakkaat voivat vielä lisätä purkamalla kiukkuaan työntekijöihin. Toivonkin, että asiakkaat ymmärtäisivät henkilökunnan paineen ja käyttäytyisivät asiallisesti työntekijöitä kohtaan, sanoo Selin.
PAM auttaa Anttilassa työskenteleviä jäseniään mm. antamalla neuvontaa ja tukea sekä työsuhde- että työttömyysturva-asioissa.
Lisää aiheesta
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.