Kotimaa
2.2.2024 15:18 ・ Päivitetty: 2.2.2024 15:18
Finnair lensi lakkopäivinä vain parikymmentä lentoa – “Olemme saaneet viestittyä asiakkaille, mikä heidän tilanteensa on”
Lentoyhtiö Finnair pystyi torstain ja perjantain lakkopäivien aikana lentämään vain parikymmentä lentoa, Finnairin viestintäjohtaja Päivyt Tallqvist kertoo STT:lle.
Hänen mukaansa Finnair perui kahden lakkopäivän aikana yhteensä noin 570 lentoa.
Finnair lensi Tallqvistin mukaan lakkopäivien aikana muun muassa Teneriffalle ja Las Palmasiin, minkä lisäksi pystyttiin toteuttamaan muutamia yksittäisiä lentoja.
Tallqvist kertoo, että Finnairilla olisi normaalisti ollut lakkopäivinä noin 60 000 asiakasta. Noin 40 000 asiakasta teki matkasuunnitelmiinsa jo etukäteen muutoksia ja noin 20 000 asiakkaalle Finnair tarjosi lakkopäivinä uutta reititystä.
- Kyllä tämä on ollut valtava työ, että olemme saaneet viestittyä asiakkaille kohdennetusti, mikä heidän tilanteensa on ja mitkä ovat heidän mahdollisuutensa.
OSA FINNAIRIN asiakkaista päätyi perumaan lentonsa lakon takia kokonaan. Tallqvistin mukaan takaisinmaksuhakemuksia on tullut sen verran paljon, että niiden käsittelyajat ovat pidentyneet 2-3 viikkoon normaalista noin viikosta.
Hän ei kommentoi kuinka suuria taloudellisia menetyksiä kahden päivän lakko Finnairille aiheutti, mutta sanoo, että Finnairille koitui tuntuvia kustannuksia muun muassa asiakkaiden lentojen uudelleenreitityksistä muille lentoyhtiöille.
- Kyllä meille tästä kustannuksia tulee ihan merkittävästi.
Finnairin tavoitteena on Tallqvistin mukaan saada lentoliikenne palautumaan normaaliksi mahdollisimman pian.
- Parhaamme teemme, että kaikki lennot pystytään lentämään mahdollisimman hyvin aikataulun mukaan jo lauantaina.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.