Talous
18.11.2021 12:57 ・ Päivitetty: 18.11.2021 12:57
Kalainnostus jatkui korona-aikana – myös broilerin myynti pomppasi
Broileri ohittaa tänä vuonna ensimmäistä kertaa porsaanlihan myyntimäärissä S-ryhmän kaupoissa. S-ryhmä kertoo, että broilerin myynti on kasvanut merkittävästi korona-aikana.
Broilerin lihan myynti on kasvanut korona-aikana 16 prosenttia, kun taas porsaanlihan myynti on laskenut neljä prosenttia. Vertailussa ovat myyntiluvut aikaväleiltä maaliskuu 2018-syyskuu 2019 sekä maaliskuu 2020-syyskuu 2021.
Proteiininlähteistä vielä broileriakin enemmän ovat suosiotaan kasvattaneet kasvipohjaiset proteiinit, joiden myynti on kasvanut 24 prosenttia.
Myös jo pidempään jatkunut kalainnostus jatkui, ja tuoreen kalan myynti kasvoi korona-aikana 27 prosenttia.
- Kaiken taustalla näkyvät myös korona-aikana vahvistunut kotimaisen ruoan arvostus ja toisaalta sen pohdinta, millainen ruoka on paitsi itselle myös ilmastolle fiksua, sanoo S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho tiedotteessa.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.