Talous
21.3.2022 07:36 ・ Päivitetty: 21.3.2022 07:36
Kotimaiset kaupat kasvattaneet markkinaosuuttaan verkkokaupassa
Kotimaisten verkkokauppojen markkinaosuus on kasvanut viime vuosina, kertoo Kaupan liitto.
Pääekonomisti Jaana Kurjenojan tekemän, digiostamista selvittävän tutkimuksen mukaan 64 prosenttia suomalaisten digiostoksista tehtiin viime vuonna kotimaisissa verkkokaupoissa, kun osuus vuonna 2017 oli 57 prosenttia.
Koronan aikana erityisesti vanhemmat ikäryhmät ovat aktivoituneet tekemään verkko-ostoksia.
Vuonna 2019 verkko-ostoksia oli tehnyt kaksi kolmasosaa täysi-ikäisistä netin käyttäjistä, ja viime vuonna osuus kipusi lähes kolmeen neljäsosaan.
Eniten kasvoi yli 65-vuotiaiden digiasiakkaiden määrä.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.