Palkittu politiikan aikakauslehti
72€/6kk

Kotimaa

Kysely: Nuoret torjuvat rahapelimainonnan

iStock

Enemmistö Suomen nuorista suhtautuu kielteisesti rahapelien markkinointiin, käy ilmi tuoreesta kyselystä.

DEMOKRAATTI/STT

Demokraatti

EHYT ry:n tekemässä Nuorten kulttuuri ja päihteet -selvityksessä noin 70 prosenttia vastanneista suhtautui kielteisesti rahapelimainontaan.

Positiivisia näkemyksiä rahapelien markkinoinnista oli noin 15 prosentilla vastanneista. Saman verran vastanneista kertoi, että heillä ei ollut mitään mielipidettä asiasta.

Nuoret näkevät rahapelimainoksia monella kanavalla. Eniten rahapelimainoksiin on törmätty vastausten mukaan Youtubessa, televisiossa, Tiktokissa, Instagramissa ja Facebookissa.

EHYT ry:n rahapelihaittojen ehkäisyn asiantuntija Johanna Vakkuri huomauttaa, että Suomessa muiden kuin Veikkauksen rahapelien markkinointi ja mainonta on kiellettyä.

-  Nuoret altistuvat laittomalle markkinoinnille kuitenkin koko ajan, Vakkuri sanoo tiedotteessa.

Viime helmikuussa nettipaneelina tehtyyn kyselyyn vastasi runsas tuhat 15-29-vuotiasta.

Jaa tämä artikkeli

Kommentit

Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.

Sähköpostiosoitteesi

Toimituksen valinnat

Toimituksen valinnat

Demokraatti

päätoimittaja: Petri Korhonen
Lähetä juttuvinkki →

Toimitus: PL 338, 00531 Helsinki, puh. 09 701 041

Arbetarbladet

chefredaktör: Topi Lappalainen
Kontakt →

Redaktion: Broholmsgatan 18-20 C, 00531 Helsingfors

Tietosuoja-asetukset

2018 DEMOKRAATTI
TIETOSUOJA- ja REKISTERISELOSTE