Talous
9.2.2017 07:29 ・ Päivitetty: 9.2.2017 08:15
Tulostaan parantanut Marimekko aikoo avata toistakymmentä uutta myymälää
Marimekon loka-joulukuun liikevoitto kasvoi 31 prosenttia 1,8 miljoonaan euroon vuotta aiemmasta. Liikevaihto kasvoi 3 prosenttia 28,2 miljoonaan euroon.
Koko viime vuoden liikevoitto kasvoi 5,2 miljoonaan euroon edellisvuoden 1,5 miljoonasta. Koko vuoden liikevaihto kasvoi neljä prosenttia 99,6 miljoonaan euroon.
Marimekon toimitusjohtajan Tiina Alahuhta-Kaskon mukaan vähittäiskaupan yleisessä markkinatilanteessa on nähtävissä piristymisen merkkejä, mutta yhtiön toimialaa jo vuosia varjostanut maailmantalouden epävarmuus ei näytä hellittävän kuluvanakaan vuonna.
Hintaherkkyys kuluttajien ostokäyttäytymisessä etenkin Suomessa on lisääntynyt viime vuosina.
– Pitkään jatkuneen epävarmuuden vuoksi hintaherkkyys kuluttajien ostokäyttäytymisessä etenkin Suomessa on lisääntynyt viime vuosina, ja tämä näkyy alennusvetoisen myynnin kasvuna, Alahuhta-Kasko sanoo yhtiön tulostiedotteessa.
Alahuhta-Kaskon mukaan Marimekko jatkaa kuluvana vuonna maltillista kansainvälistä laajentumistaan.
Tavoitteena on avata 10–20 uutta Marimekko-myymälää. Viime vuonna myymälöitä avattiin 14, joista 11 avattiin Aasian ja Tyynenmeren alueella.
Lisää aiheesta
Juttuun on vaihdettu kuva ja kuvateksti klo 10.17.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.