Kotimaa
8.7.2021 05:34 ・ Päivitetty: 8.7.2021 05:34
Kauramaitovalmistaja Oatlylle huomautus Mainonnan eettiseltä neuvostolta
Ruotsalainen kauramaitovalmistaja Oatly on saanut huomautuksen hyvän tavan vastaisesta mainonnasta Mainonnan eettiseltä neuvostolta. Neuvosto katsoo, että Oatlyn lapsille suuntaamassa markkinoinnissa käytettiin ilmastonmuutoksen aiheuttamaa ahdistusta ja pelkoa markkinoinnin tehokeinona.
Neuvoston mukaan lapsiperheille lähetetyssä Maitomyytit-julkaisussa käytettiin tehokeinoja, jotka hyödynsivät lasten kokemattomuutta ja herkkäuskoisuutta ja ovat omiaan herättämään ylimääräistä huolta lapsissa, joilla ei ole edellytyksiä arvioida väittämiä kriittisesti. Lisäksi markkinointia ei ollut heti selvästi tunnistettavissa markkinoinniksi.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.