Palkittu politiikan aikakauslehti
72€/6kk

Kotimaa

“Kela ja Posti ansaitsevat kiitosta” – Tutkimus: Digiyhdenvertaisuus ei toteudu Suomen julkisissa palveluissa

Suomalaiset eivät ole yhdenvertaisessa asemassa digitaalisten julkisten palveluiden saatavuuden tai laadun suhteen. Asia käy ilmi torstaina julkaistusta tutkimuksesta.

DEMOKRAATTI/STT

Demokraatti

Nyt saatujen tulosten mukaan digipalvelut toimivat erinomaisesti esimerkiksi Helsingissä ja Espoossa. Toisaalta jo Vantaalla ja Lahdessa asukkaat saavat huomattavasti heikompia palveluja.

Puutteellisimmat digitaaliset palvelut julkisella sektorilla ovat erikoissairaanhoidossa.

Digitaalista kyvykkyyttä mitanneessa tutkimuksessa viisi parhaiten sijoittunutta julkista toimijaa olivat Helsingin kaupunki, Espoon kaupunki, Kela, HSL ja Posti.

– Kela ja Posti ansaitsevat kiitosta palveluidensa digitalisoinnista. Organisaatiot erottuvat edukseen muun muassa asiakkaan digitaalisen palvelukokemuksen sujuvuudella, asiakaspalvelun laajuudella ja tiedon saatavuudella, sanoo tutkimuksen tehneen BearingPoint Finland Oy:n Digital & Strategy -yksikön johtaja Antti Maunula.

Jaa tämä artikkeli

Kommentit

Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.

Sähköpostiosoitteesi

Toimituksen valinnat

Demokraatti

päätoimittaja: Petri Korhonen
Lähetä juttuvinkki →

Toimitus: PL 338, 00531 Helsinki, puh. 09 701 041

Arbetarbladet

chefredaktör: Topi Lappalainen
Kontakt →

Redaktion: Broholmsgatan 18-20 C, 00531 Helsingfors

Tietosuoja-asetukset

2018 DEMOKRAATTI
TIETOSUOJA- ja REKISTERISELOSTE