Kotimaa
19.3.2025 08:59 ・ Päivitetty: 19.3.2025 08:59
Kuluttaja-asiamies: Finnair hylkää korvausvaatimuksia ilman pätevää perustetta
Kuluttaja-asiamiehen mukaan lentoyhtiö Finnair hylkää matkustajien korvausvaatimuksia ilman pätevää perustetta.
Finnair vaatii matkustajia tekemään korvausvaatimukset esimerkiksi lentojen myöhästymisestä kahden kuukauden kuluessa lentopäivästä. Laissa ei kuluttaja-asiamiehen mukaan ole tälle perustetta.
Kuluttaja-asiamies vaatii markkinaoikeutta kieltämään Finnairia 300 000 euron sakon uhalla.
Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun kuluttaja-asiamies vie asian markkinaoikeuteen edustajakanteena.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.