Talous
1.3.2022 11:41 ・ Päivitetty: 1.3.2022 11:41
Paulig myy Gold&Green-brändinsä Valiolle – yt-neuvottelut vaikuttavat 69 työsuhteeseen
Paulig suunnittelee luopuvansa kasviproteiiniin keskittyvästä Gold&Green-liiketoiminnastaan.
Yhtiö on tehnyt sopimuksen nyhtökaurasta tunnetun Gold&Green-brändin ja Gold&Green Foodsin aineettoman omaisuuden sekä sen tutkimus- ja kehitystoiminnan myymisestä Valiolle.
Paulig käynnistää samalla suunnitelman kaupan ulkopuolelle jäävien Gold&Green Foodsin toimintojen vaiheittaisesta lopettamisesta. Gold&Green Foods aloittaa yt-neuvottelut, jotka vaikuttavat 69 työsuhteeseen.
- Tämä Valion kanssa tehty sopimus varmistaa ainutlaatuisen ja innovatiivisen Gold&Green-brändin jatkuvuuden ja mahdollistaa sen täyden potentiaalin toteutumisen tulevaisuudessa, Pauligin toimitusjohtaja Rolf Ladau perustelee tiedotteessa.
Hänen mukaansa Paulig on investoinut Gold&Greenin kansainväliseen kasvuun, ja tuotteita on tällä hetkellä saatavilla 17 maassa. Yhtiö ei kuitenkaan ole onnistunut kasvattamaan liiketoimintaa kannattavasti.
Valion kasvuliiketoiminnoista ja tuotekehityksestä vastaava johtaja Tuomas Salusjärvi arvioi, että Gold&Green on edelläkävijä kasvipohjaisissa elintarvikkeissa ja uusien tuotteiden kehittämisessä.
- Gold&Greenin tutkimus- ja kehitystiimi liittyy nyt tukemaan strategista tavoitettamme, jonka mukaisesti tähtäämme entistäkin vahvempaan asemaan kasvavilla kasviproteiinimarkkinoilla.
Paulig kertoo jatkavansa Gold&Green-tuotteiden myyntiä Valion lisenssillä kaikilla markkinoilla toimintojen siirtoon tai mahdolliseen lopettamiseen saakka.
Yhtiö panostaa jatkossa kasvuun tärkeimmissä tuoteryhmissään, joita ovat Tex Mex, kahvi, mausteet ja snacks-tuotteet.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.