Kotimaa

Suomalaisista 70 prosenttia lukee viikoittain digilehteä

Mika Minkkinen
Mika Minkkinen
Mika Minkkinen

Digitaalisia sanoma- ja aikakauslehtiä lukee viikoittain eri laitteilla 70 prosenttia suomalaisista, kertoo Kansallinen mediatutkimus. Vuonna 2011 osuus oli 58 prosenttia.

Painettua lehteä lukee viikoittain 80 prosenttia suomalaisista.

Suomalaiset suhtautuvat mainontaan myönteisemmin printtimediassa kuin somessa. Painetussa sanomalehdessä julkaistuihin mainoksiin suhtautui myönteisesti 80 prosenttia vastaajista. Vain 26 prosenttia suhtautuu myönteisesti mainontaan sosiaalisessa mediassa.

Tutkimuksessa mitattiin muun muassa sanoma-, aikakaus- ja kaupunkilehtien lukijamääriä.

Kansallinen mediatutkimus on printtimedia-alan tilaama tutkimuskokonaisuus. Päätilaaja on MediaAuditFinland ja toteuttaja TNS Gallup.

Seuraa Meitä:
Lisää aiheesta:

Kommentit

Toimituksen valinta


Luetuimmat