Kotimaa
1.3.2017 05:42 ・ Päivitetty: 1.3.2017 05:42
Suomalaisista 70 prosenttia lukee viikoittain digilehteä
Digitaalisia sanoma- ja aikakauslehtiä lukee viikoittain eri laitteilla 70 prosenttia suomalaisista, kertoo Kansallinen mediatutkimus. Vuonna 2011 osuus oli 58 prosenttia.
Painettua lehteä lukee viikoittain 80 prosenttia suomalaisista.
Suomalaiset suhtautuvat mainontaan myönteisemmin printtimediassa kuin somessa. Painetussa sanomalehdessä julkaistuihin mainoksiin suhtautui myönteisesti 80 prosenttia vastaajista. Vain 26 prosenttia suhtautuu myönteisesti mainontaan sosiaalisessa mediassa.
Tutkimuksessa mitattiin muun muassa sanoma-, aikakaus- ja kaupunkilehtien lukijamääriä.
Kansallinen mediatutkimus on printtimedia-alan tilaama tutkimuskokonaisuus. Päätilaaja on MediaAuditFinland ja toteuttaja TNS Gallup.
Kommentit
Artikkeleita voi kommentoida yhden vuorokauden ajan julkaisuhetkestä. Kirjoita asiallisesti ja muita kunnioittaen. Ylläpito pidättää oikeuden poistaa sopimattomat viestit ja estää kirjoittajaa kommentoimasta.